+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Illés Gergő
2019. augusztus 9. péntek, 12:06
Jöhetnek az étkezőkocsik a belföldi InterCityken, szolgáltatásbővítéssel készülne a MÁV egy esetleges belföldi vasúti liberalizációra, nyilatkozta az Azonnalinak Loppert Dániel.

A verseny jó, és a magyar vasútnak is jót tesz – így reagált a MÁV kommunikációs igazgatója az Azonnalinak a RegioJet csütörtöki bejelentésére, miszerint a cseh magánvasúti cég beszáll a magyar piacra a Budapest-Bécs-Prága viszonylaton.

 

MÁV: Fel tudjuk venni a versenyt a bécsi vonalon

 

Mint arról az Azonnali is részletesen beszámolt, az eddig Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában sikeresen terjeszkedő cseh magánvasúti vállalat a 2020. júniusától, napi két vonatpárral jelenik majd meg a magyar piacon, melyek a Déli pályaudvarról indulva Győrön, Mosonmagyaróváron, Bécs Meidlingen és Bécs főpályaudvarán keresztül Brünnbe, majd Prágába tartanak majd. Ezzel a RegioJet a MÁV és az ÖBB közösen üzemeltetett bécsi viszonylatában is versenyhelyzetet teremt, de az összesen napi nyolc Prágába közlekedő magyar, illetve cseh állami EuroCity dolgát is megnehezíti. 

 

Loppert Dániel erre reagálva úgy fogalmazott, hogy a versenyhelyzet jót fog tenni a MÁV-Startnak a kérdéses vonalon, de az állami vasúttársaságon belül „egyébként is pozitív változások indultak el az utóbbi időben, így emelkedik az utasszám is”. Ráadásul a MÁV és az ÖBB által közösen üzemeltetett Budapest-Bécs viszonylat „az egyik legjobb színvonalú” az országban,

 

Loppert szerint „nem véletlen, hogy a Regiojet nem a Debrecen-Mátészalka vonalra jelentkezett be”.

 

Számolnak a liberalizációval

 

A kommunikációs igazgató hozzátette, az állami vasúttársaságnak van egy három fő pontból álló javaslatcsomagja, mellyel szerintük versenyképessé tehető a MÁV-Start.

 

Egyrészt, folytatódik a magyar gyártású IC+ vasúti kocsik sorozatgyártása a szolnoki vasúti járműjavítóban: eddig hosszú idő után húsz kocsi van kész, de Loppert elmondása szerint ezen túl havonta két új kocsi gördülhet majd ki a szolnoki üzemből. Másrészt, nagyszabású mozdonybeszerzés is indul: nem csoda, még mindig a V43 típusú ősöreg mozdonyok adják a MÁV villanymozdony-állományának gerincét, korszerű mozdonyból pedig Loppert szerint is csak 25 darab van jelenleg.

 

Ezért további 85 modern mozdony beszerzése indulhat meg hamarosan. Ezen felül szükséges még az elővárosi forgalomba a további 21, emeletes KISS motorvonat szerződésének lehívása.

 

Végül pedig plusz 50 milliárd forint értékben indulhat meg pályafelújítás.

 

Loppert Dániel szerint ezzel fel lehetne készíteni a MÁV-Startot „egy 2023-as esetleges liberalizációra”. Az államvasutak közszolgáltatási szerződése ugyanis 2023-ig érvényes – ám egyelőre kormányzati részről nyíltan nem merült fel, hogy négy év múlva sor kerülhetne a vasúti személyszállítás liberalizálására, így ilyen tekintetben új fejlemény, hogy már a MÁV számol egy ilyen forgatókönyvvel. Persze ez elsősorban a kormány döntése lesz majd, tette hozzá a kommunikációs igazgató, de „a verseny az jó, és a verseny a magyar vasútnak is jót tenne”, jelentette ki.

 

Jöhetnek a belföldi étkezőkocsik?

 

A RegioJet már csütörtöki közleményében is kiemelte a fedélzeti szolgáltatásaik színvonalát a vonataikon: a sárga vonatokon ingyenes (cseh és szlovák) napilapok, multimédiás rendszer, ételek és italok is elérhetőek, belföldi viszonylatokon pedig a MÁV ebben igencsak le van maradva. Ám Loppert szerint „a verseny lényege, hogy az új szolgáltató szolgáltatásbővítéssel jelenik meg”, ez pedig a MÁV-ot is újabb szolgáltatások bevezetésére fogja ösztönözni. Például

 

a Balaton Expressz vonatokon idén bemutatkozó étkezőkocsi sikere miatt a magyar vasúttársaság azt is tervezi, hogy ebbe az irányba mozdul el a szolgáltatásbővítés során,

 

vagyis talán nem elérhetetlen, hogy lassan a belföldi InterCity-járatokon is megjelenjenek az étkezőkocsik.

 

BORÍTÓKÉP: Balra a MÁV InterCity vonata, jobbra a RegioJet járata (Wikipédia)

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Közös közleményben jelentette be Mirkóczki Ádám és a Jobbik, hogy Eger összellenzéki támogatással megválasztott polgármestere kilép a pártból. Hangsúlyozzák: nem azért, amiért mostanság mások.

Az USR képviselője erdélyi magyar szélsőségeseket emlegetett a székely autonómiatörekvésekkel összefüggésben, de a Momentum egyelőre nem szakítja meg a kapcsolatot román testvérpártjával.

Az ozorai alapszervezet indoklása szerint Jakab
Péter Jobbik-elnök és köre többet ártott a pártnak, mint bárki az elmúlt években.

Ugyanakkor jó hír, hogy
már 2160 gyógyult van.

A tengerpart idén kilőve, a Balatont pedig már unod? Ne aggódj, egy csomó jó hely van még Magyarországon, ahol kényelmesen eltölthetsz egy hetet. Például Kecskeméten!

Az Azonnali mindenajánlója végre kicsit kinyílhat a világra, és az otthon fogyasztható termékek mellett már kicsit azt is javasolhatjuk, hogy menj ki a lakásból, és nézd meg, mit csinál a többi ember!

Harminc év után először fordul elő, hogy az emberek nem gyűlhetnek össze Hongkongban a közös virrasztásra. De miért olyan érzékeny téma ez most?

A hét kérdése

Hiába vagyunk EU-tagok, a járvány előtti határforgalmat először nem valamelyik uniós szomszéddal, hanem a nem EU-tag Szerbiával állítottuk vissza. Mi ennek az oka? Szavazz!

Azért ide elnéznénk

Június 2-án, a Magyar Szociológiai Társaság által szervezett, online beszélgetésen szakértők próbálják feltárni a vidék-város közti, sokrétű egyenlőtlenség hátterét.

A Republikon Intézet június 2-i, online konferenciáján, ha nem is élőben, csak az otthoni kamerák előtt, de leül egymással vitázni a Fidesz és az ellenzék.

Még ha online is, de június 5. és 6. között a Rosalia borfesztivál keretében lesznek élő interjúk borászokkal, művészekkel és a gasztronómia képviselőivel.

Saját kézzel lehet levendulát szedni a kevélyhelyi levendulamezőn. Aki kipróbálná, június 5. és 14. között teheti
meg Pilisborosjenő mellett!

DrMáriás festményeit Győrfi Pálról, a nyugalomhipnózis nagymesteréről, vagy Müller Cecíliáról, Baby Yoda megmentőjéről június 6-tól nézheted meg Szentendrén.

Ezt is szerettétek

Járvány utáni munkaerőpiaci körkép a Helyzetben.

Sepsiszentgyörgy polgármestere, Antal Árpád szerint nem igaz, hogy a székelyek még nem értek meg az önállóságra. Podcast!

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Fogadják el a munkavállalók, hogy a közelgő válság miatt komoly áldozatokat kell hozniuk az állásukért – legalábbis az Iparkamara elnöke, Parragh László szerint. De mit szólnak ehhez a szakszervezetek?

Sok felvidéki városba a magyar polgármesterek hívták be a megszálló csehszlovák katonákat. Itt a Trianon 100 podcast harmadik része.

És a koronavírus-járvány, vagy az azt követő válság kezelése lehet majd a 2022-es kampány fő témája? Böcskei Balázs és Mráz Ágoston Sámuel a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás