+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Illés Gergő
2019. augusztus 8. csütörtök, 14:32
Azonban jegyet venni csak külföldi úti cél felé lehet majd: a Budapest és Győr között ingázóknak maradniuk kell az államvasutaknál.

Ahogy arról már korábban is írtunk, 2020 júniusától új célállomása lesz a RegioJet magánvasúti társaság vonatainak Budapesten – minderről a cég magyar partnere sajtóközleményben tájékoztatta csütörtök délután az Azonnalit.

 

Kényelmes lesz, de vajon olcsóbb is?

 

A sárga vonatok Budapestről Győrön, Mosonmagyaróváron, Bécs Meidling, illetve Bécs főpályaudvaron keresztül Brünnbe (Brno), majd Prágába haladnak tovább.

 

Ezzel a RegioJet nem csak a MÁV és az osztrák ÖBB által üzemeltetett Budapest-Bécs Railjeteknek, illetve EuroCity-knek állít majd konkurenciát, hanem a prágai közvetlen vonatoknak is: igaz, a cseh államvasutak (ČD) és a MÁV közösen üzemeltetett járatán most napi nyolcszor, Pozsonyon keresztül lehet a cseh fővárosba jutni, míg a RegioJet ugyanezt Bécsen keresztül, Pozsony érintése nélkül, napi két vonatpárral oldja majd meg.

 

Kérdés, hogy melyik a gyorsabb megoldás: az EuroCity-vonatok jelenleg hat és fél óra alatt küzdik le a Budapest-Prága távot. A RegioJet már meglévő vonalán négy óra alatt lehet eljutni Prágából Bécsbe, míg a Railjetek menetidejéből kiindulva a Bécs-Budapest táv (Bécs Meidling pályaudvaron keresztül) sem lesz több három óránál. Vagyis, ha egy fél órával lassabb is lesz a magánvasúti megoldás, akár az áraival, akár a kényelmi szolgáltatásaival még kompenzálhat.

 

Az árakról egyelőre még nincsenek információink – erről a RegioJet sajtószóvivője is csak annyit árult el az Azonnaliniak, hogy

 

„a legjobb ár-érték arányt fogják nyújtani”, és magasabb minőséget szeretnének elérni „sokkal alacsonyabb árakon”, mint a hagyományos társaságok.

 

A menetrendről is csak a hírt eredetileg közlő Regionalbahn vasúti szaklap alapján találgathatunk: szerintük Budapestről 07:45-kor és 15:35-kor indulnak majd Prága felé a szerelvények, Prága felől pedig 10:48-kor, illetve 18:48-kor futnak be Budapestre a szerelvények. A RegioJet-vonatokon rögtön három kocsiosztály is lesz Standard, Relax és Business szinteken. Ezen felül minden osztályon ingyenesen lesz elérhető víz, tea, kávé és narancslé is a fedélzeten, az ülésekhez szórakoztatóelektronikai rendszer is tartozik majd, ingyenesek lesznek a napilapok és a Wi-Fi is, és a közlemény szerint széles étel- és italkínálat is elérhető lesz.

 

A vonatokat a cseh szakaszon a RegioJet üzemelteti majd, az osztrák szakaszon a WestBahn magánvasút lesz a partner, míg a magyar szakaszt a Continental Railway Solution Kft. (CRS) privát vasúttársaság viheti majd. Ez azt jelenti, hogy a cég felel majd a magyar szakaszon a forgalmi és vasútbiztonsági kötelezettségek betartásáért, valamint a jegyvizsgálatért is, ugyanakkor a menetjegyek értékesítését és a fedélzeti szolgáltatásokat végig a RegioJet adja majd.

 

Csak külföldre megy

 

A Győr és Budapest között ingázóknak viszont rossz hír lehet, hogy belföldről belföldre nem lehet majd utazni a RegioJet vonatain.

 

Ez nem elsősorban a privát társaság hibája: a probléma inkább az, hogy a belföldi vasúti személyszállítás állami monopólium Magyarországon. Így bár az uniós rendelkezések szerint a nemzetközi távolsági vasúti személyszállítást már liberalizálták, ez azt is jelenti, hogy a RegioJet Magyarországon belül nem nyújthat szolgáltatást, csupán Magyarországról külföldre, vagy visszafelé utazva. A RegioJet sajtószóvivője ezt is megerősítette az Azonnalinak: kiemelte, a járatra semmilyen kormánytól nem kapnak támogatást, azt saját piaci kockázatukon üzemeltetik. Hozzátette: az összes, ebben a modellben futó RegioJet távolsági vonat nyereséget termelt eddig.

 

Ahogyan Szigeti András, a RegioJet magyar partnere, a CRS ügyvezetője az Azonnalinak ki is fejtette: „mivel a járatok nem utaztatnak »belföldön«, ezért csak külföldi utazásra vehetők igénybe”, továbbá,

 

a RegioJet „nem tervezi belföldi személyszállítás bevezetését”.

 

Ha még nem hallottál volna a RegioJetről: a céget 2009-ben alapították, és 2011 óta, vagyis a cseh vasúti piacnyitást követően megjelent Csehország és Szlovákia számos viszonylatán. Így a sárga vonatok már járnak Prágából Brünnbe, Ostravába, Buhumínba, Kassába, Pozsonyba és Bécsbe is – valamint jövő nyártól Budapesten is megjelenhetnek majd.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A Belgrádban kedd este kezdődött kormányellenes tüntetések hajnalig nyúltak, a rendőrség brutálisan kezdte el a köveket dobáló tömeget feloszlatni. Tucatnyi a sérült. De mi is vezetett ide?

Rövid ideig tartott a szerb koronavírus-siker: a választások után két héttel ismét kijárási korlátozásokat vezethetnek be.

Itt a nyár, itt a főszezon, a budapesti reptér mégis inkább szellemvárosra hasonlít.

Adrian Solomont és Irinel Ioan Stativăt nem hatotta meg a személyzet kérése, aztán a balhé során még az őket megbüntető rendőröket is szidták kicsit egy bukaresti gyorsétteremben.

Ahhoz, hogy Magyarországról valaki ellen eljárást indítsanak, részes tagállamban vagy ottani céggel kell az EU-s pénzt elcsalni. Ezt maga Laura Codruța Kövesi mondta nekünk.

A járvány súlyosságát
tagadó brazil elnök már
napok óta tüneteket mutatott.

A Windows File Recovery évtizedes szenvedésnek vethet véget: nem kell attól tartanunk, hogy véletlenül töröljük az értékes dokumentumainkat!

A hét kérdése

Vége a parlamenti szezonnak, vége a járvány durvábbik részének, és már rendeleti kormányzásra való felhatalmazása sincs Orbánnak, ideje hát megnézni, profitált-e ebből bármelyik párt. Szavazz!

Azért ide elnéznénk

Miért menekülnek el melegek még ma is Kelet-Európából? A berlini ZOiS online-rendezvényén erről lesz szó július 9-én.

Hogyan kéne támogatni a válság és az automatizáció miatt munkájukat veszített embereket? A Friedrich Ebert Stiftung és az Új Egyenlőség online rendezvénye. Július 9.

Mi köti össze Kozma Lajost, a fényképész házát és Nagy Imrét? Mi volt Karády Katalin Amerikából való hazatérésének titokban tartott feltétele és mi köze ennek a Rózsadombhoz? Kultúrtörténeti séta július 11-én.

Július 30-án újra vitáznak az újságírók: most Pető Péter, a 24.hu, és Békés Márton, a Kommentár főszerkesztője fog „összecsapni” a MagNet Közösségi Házban.

Ezt is szerettétek

A sugárzástól nem kell félnünk, nem úgy a környezeti károktól és a privátszféránk szűkülésétől.

Milyen lehet elindulni egy olyan ország választásán, ahol az egyik ellenzéki vezető szerint „minden kibaszott rossz”?

Donald Trump annyira rosszul kezelte a koronavírus-járványt, hogy azt már a Fox News sem hagyja szó nélkül. Hatással lehetett ez a George Floyd halálát követő tüntetésekre és az elszabaduló indulatokra?

Járvány utáni munkaerőpiaci körkép a Helyzetben.

Sepsiszentgyörgy polgármestere, Antal Árpád szerint nem igaz, hogy a székelyek még nem értek meg az önállóságra. Podcast!

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Twitter megosztás Google+ megosztás