+++ MIBEN FEJLŐDJÜNK, MIRŐL ÍRJUNK? MONDD EL A VÉLEMÉNYEDET AZ AZONNALIRÓL! +++
Illés Gergő
2019. augusztus 8. csütörtök, 14:32
Azonban jegyet venni csak külföldi úti cél felé lehet majd: a Budapest és Győr között ingázóknak maradniuk kell az államvasutaknál.

Ahogy arról már korábban is írtunk, 2020 júniusától új célállomása lesz a RegioJet magánvasúti társaság vonatainak Budapesten – minderről a cég magyar partnere sajtóközleményben tájékoztatta csütörtök délután az Azonnalit.

 

Kényelmes lesz, de vajon olcsóbb is?

 

A sárga vonatok Budapestről Győrön, Mosonmagyaróváron, Bécs Meidling, illetve Bécs főpályaudvaron keresztül Brünnbe (Brno), majd Prágába haladnak tovább.

 

Ezzel a RegioJet nem csak a MÁV és az osztrák ÖBB által üzemeltetett Budapest-Bécs Railjeteknek, illetve EuroCity-knek állít majd konkurenciát, hanem a prágai közvetlen vonatoknak is: igaz, a cseh államvasutak (ČD) és a MÁV közösen üzemeltetett járatán most napi nyolcszor, Pozsonyon keresztül lehet a cseh fővárosba jutni, míg a RegioJet ugyanezt Bécsen keresztül, Pozsony érintése nélkül, napi két vonatpárral oldja majd meg.

 

Kérdés, hogy melyik a gyorsabb megoldás: az EuroCity-vonatok jelenleg hat és fél óra alatt küzdik le a Budapest-Prága távot. A RegioJet már meglévő vonalán négy óra alatt lehet eljutni Prágából Bécsbe, míg a Railjetek menetidejéből kiindulva a Bécs-Budapest táv (Bécs Meidling pályaudvaron keresztül) sem lesz több három óránál. Vagyis, ha egy fél órával lassabb is lesz a magánvasúti megoldás, akár az áraival, akár a kényelmi szolgáltatásaival még kompenzálhat.

 

Az árakról egyelőre még nincsenek információink – erről a RegioJet sajtószóvivője is csak annyit árult el az Azonnaliniak, hogy

 

„a legjobb ár-érték arányt fogják nyújtani”, és magasabb minőséget szeretnének elérni „sokkal alacsonyabb árakon”, mint a hagyományos társaságok.

 

A menetrendről is csak a hírt eredetileg közlő Regionalbahn vasúti szaklap alapján találgathatunk: szerintük Budapestről 07:45-kor és 15:35-kor indulnak majd Prága felé a szerelvények, Prága felől pedig 10:48-kor, illetve 18:48-kor futnak be Budapestre a szerelvények. A RegioJet-vonatokon rögtön három kocsiosztály is lesz Standard, Relax és Business szinteken. Ezen felül minden osztályon ingyenesen lesz elérhető víz, tea, kávé és narancslé is a fedélzeten, az ülésekhez szórakoztatóelektronikai rendszer is tartozik majd, ingyenesek lesznek a napilapok és a Wi-Fi is, és a közlemény szerint széles étel- és italkínálat is elérhető lesz.

 

A vonatokat a cseh szakaszon a RegioJet üzemelteti majd, az osztrák szakaszon a WestBahn magánvasút lesz a partner, míg a magyar szakaszt a Continental Railway Solution Kft. (CRS) privát vasúttársaság viheti majd. Ez azt jelenti, hogy a cég felel majd a magyar szakaszon a forgalmi és vasútbiztonsági kötelezettségek betartásáért, valamint a jegyvizsgálatért is, ugyanakkor a menetjegyek értékesítését és a fedélzeti szolgáltatásokat végig a RegioJet adja majd.

 

Csak külföldre megy

 

A Győr és Budapest között ingázóknak viszont rossz hír lehet, hogy belföldről belföldre nem lehet majd utazni a RegioJet vonatain.

 

Ez nem elsősorban a privát társaság hibája: a probléma inkább az, hogy a belföldi vasúti személyszállítás állami monopólium Magyarországon. Így bár az uniós rendelkezések szerint a nemzetközi távolsági vasúti személyszállítást már liberalizálták, ez azt is jelenti, hogy a RegioJet Magyarországon belül nem nyújthat szolgáltatást, csupán Magyarországról külföldre, vagy visszafelé utazva. A RegioJet sajtószóvivője ezt is megerősítette az Azonnalinak: kiemelte, a járatra semmilyen kormánytól nem kapnak támogatást, azt saját piaci kockázatukon üzemeltetik. Hozzátette: az összes, ebben a modellben futó RegioJet távolsági vonat nyereséget termelt eddig.

 

Ahogyan Szigeti András, a RegioJet magyar partnere, a CRS ügyvezetője az Azonnalinak ki is fejtette: „mivel a járatok nem utaztatnak »belföldön«, ezért csak külföldi utazásra vehetők igénybe”, továbbá,

 

a RegioJet „nem tervezi belföldi személyszállítás bevezetését”.

 

Ha még nem hallottál volna a RegioJetről: a céget 2009-ben alapították, és 2011 óta, vagyis a cseh vasúti piacnyitást követően megjelent Csehország és Szlovákia számos viszonylatán. Így a sárga vonatok már járnak Prágából Brünnbe, Ostravába, Buhumínba, Kassába, Pozsonyba és Bécsbe is – valamint jövő nyártól Budapesten is megjelenhetnek majd.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Azt követelik, hogy a középkor óta megtartott Ducasse D'Ath felvonulást távolítsák el az UNESCO világörökségi listájáról a feketére mázolt vadember figurája miatt.

Annyira felpörgött az ír határ kérdése, hogy még a német kancellár is elmondta, szerinte mik az esélyei Johnsonnak.

A születésétől siket Lee Duck-hee-ben senki sem hitt, amikor profi teniszkarriert álmodott magának. Ő az első siket, aki ATP-teniszmeccset nyert.

Négy fordulót kellett várni, hogy valakinek igazán szemet szúrjon a magyar lakosságú 16 ezres délvidéki város szurkolótábora.

A brit miniszterelnök szerint a kötelező vámhatár sérti az országa szuverenitását, és inkább modern technológia használatával oldaná meg.

A hét kérdése

Egy 34 millió forintos adakozás még bőven nem elég, de nekünk van pár ötletünk arra, hogy mivel lágyíthatná meg Tiborcz szeretett nemzetünk szívét!

Azért ide elnéznénk

Figyelemfelhívó bringatúra Budapestről Szentendrére augusztus 24-én délelőtt.

Beszéddel is készül. Augusztus 24-én, a pesti Jelen bisztróban.

Dumbledore wouldn't let this happen. Augusztus 31-én délután, Budapesten.

Gellért Ádám ad elő a Clio Intézet estjén szeptember 4-én.

Tokaj-Hegyalja legszebb falujában szeptember 13-án végig lehet kóstolni a helyi borászatok legjobb borait.

Ezt is szerettétek

Mire elég, ha Zuzana Čaputová elnök azt mondja magyarul, hogy köszönöm? Jarábik Balázs felvidéki elemző elmagyarázza.

A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt, írja Techet Péter.

A véleménybuborékok ártanak jobban a demokráciának, vagy pártízezer „hülye” szavazó?

Az Azonnali birtokába kerültek a 2018-as szerződéseik: volt, ahol a kutatási pénznek nevezett összegből focipályát újítottak fel. Hogy mi?! Tényfeltárás!

Twitter megosztás Google+ megosztás