Kiderült, hogy a brilépéspártiak, vagy az azt ellenzők költenek-e többet Facebookon

Szerző: Hutter Marianna
2019.04.29. 08:24

Több pénzért hirdettek Facebookon a brexit-ellenesek az elmúlt hét hónapban, mint a kilépést pártolók.

Kiderült, hogy a brilépéspártiak, vagy az azt ellenzők költenek-e többet Facebookon

Harmadával többet költenek Facebook-hirdetésekre a brexitet – magyar szóval a brilépést – ellenző csoportok – derül ki a Politico összesítéséből. A lap tavaly októbertől idén április 20-ig vizsgálta a kiadásokat.

Ez azt jelenti, hogy a két legnagyobb Anglia EU-ban maradását szorgalmazó szervezet – a People’s Vote UK és a Best for Britain – 

több mint 750 ezer fontot fordított a vizsgált időszak alatt, ami közel 280 millió forintnak felel meg.

Ezzel szemben a brilépéspártiak csak kevesebb, mint 500 ezer fontot (186 millió forint) fizettel hirdetésre a közösségi oldalon. Utóbbi összeget olyan szervezetek hozták össze, mint a Britain’s Future és a Nigel Farage által nemrégiben alapított Brexit Párt. Utóbbi egyébként csak áprilisban eddig húszezer fontot (közel 7,5 millió forint) költött Facebook-reklámra.

Jelen állás szerint október 31-ig kellene elhagynia az Európai Uniót a briteknek.

FOTÓ: European Parliament

Hutter Marianna
Hutter Marianna az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek