+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Kulcsár Árpád
2019. április 9. kedd, 16:05
Jobbikos lap Soros-ügynöközte le az RMDSZ listavezetőjét, és ebbe beleállt Tőkés László Erdélyi Magyar Nemzeti Tanácsának lapja is. És nem csak ők!

Hétfőn izgalmas kis karaktergyilkolás jelent meg egy erdélyi magyar portálon. Az Itthon.ma (a .ma egyébként marokkói domaint jelöl) ugyanis emlékeztetett rá, hogy Winkler Gyula, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség listavezetője „Soros-ügynök”, ugyanis szerepel abban a belső dokumentumban, amelyet a DCLeaks oldal szivárogtatott ki, és amelyet a Soros György által gründolt Nyílt Társadalom Alapítvány állított össze: Megbízható szövetségesek az Európai Parlamentben 2014-2019 a címe.

 

A cikk szerint Sógor Csaba eddigi RMDSZ-es EP-képviselő és Tőkés László, a legutóbb a Fidesz listáján bejutott EP-képviselő a „Soros-féle »értékek« közismert elutasítása” miatt nem kerülhetett fel idén az RMDSZ EP-listájára.

 

Azt is nehezményezik, hogy Vincze Loránt bezzeg felkerült a második helyre (az RMDSZ két biztos befutóval számol), ám az önéletrajzából látványosan kifelejtik, hogy végül is az erdélyi magyar poltikai egyik leglátványosabb eredményét mégiscsak ő szállította a Minority Safepack uniós polgári kezdeményezés lebonyolításával. Ehelyett annyit írnak csak róla, hogy „szerkesztőségvezető és projektmenedzser volt a román közszolgálati rádiónál 1993 és 2009 között, 2005 és 2009 között az RMDSZ pártlapját, a Romániai Magyar Szót kiadó Scripta Kiadó Rt. főszerkesztője és vezérigazgatója volt, 2009-ben pedig Brüsszelbe ejtőernyőzték Winkler szárnyai alá”.

 

Jobbikos lap célkeresztjében

 

A vajdahunyadi születésű, közgazdász végzettségű Winkler Gyula Románia EU-csatlakozása, vagyis 2007 óta EP-képviselő az RMDSZ színeiben. Előtte Románia hírközlési és informatikai, majd kereskedelmi ügyekkel megbízott minisztere volt, most az EP-ben az Európai Néppárt-frakció egyik meghatározó gazdaságpolitikusa. (Winkler nemrég interjút is adott az Azonnalinak Strasbourgban, ezt itt olvashatjátok.)

 

AZ ERDÉLYI KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN NAGY VISSZHANGOT KAPOTT CIKKBEN KÖVETKEZETESEN ROMÁNUL, WINKLER IULIUKÉNT HIVATKOZNAK WINKLER GYULÁRA.

 

Az RMDSZ EP-listavezetőjét sorosozó Itthon.ma a Jobbik egy alapítványa, a Magyar Szív - Magyar Szó Alapítvány támogatásával működik, így nem meglepő, ha az RMDSZ-t, a Fidesz első számú szövetségesét támadják. (Az valamennyire az, hogy a Jobbik által támogatott lap ugyanúgy sorosozik, mint bármelyik magyar kormányzati médium, de azok után, hogy egy másik általuk támogatott portál Ukrajnában szórta az oroszbarát propagandát, ezen sem lehet olyan nagyon csodálkozni.)

 

Az viszont meglepő, hogy az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács portálja, a nemrég létrejött, leírása szerint érmelléki és partiumi hírekre szakosodó Érintő szó szerint átvette az anyagot, és például az ügyvezető igazgató, Juhász Péter megosztotta a közösségi médiában. Azért meglepő, mert a szervezet elnöke az a Tőkés László, akinek hamarosan véget ér a karrierje a Fidesz EP-képviselőjeként. Az Érintő facebookos olvasóit a hír némileg zavarba is hozta.

 

AZ EGYETLEN KOMMENT A CIKK MEGOSZTÁSA ALATT.

 

Tőkésék felől nem ez az első csalódottságkifejezés: Tőkés nem olyan rég még Semjén Zsoltnak tett kétszer is nyilvános szemrehányást tett, mert az részt vett Nagyváradon az RMDSZ március 15-i ünnepségén, ahol szerinte Semjén olyanokkal lépett fel, „akikre korrupció sötét árnya vetül”. Érthető, hogy Tőkés Lászlónak nem jó mostanság, ugyanis sem a Fidesz nem jelölte újra EP-képviselőnek, sem az RMDSZ nem fogadta el azon javaslatát, hogy közös listát állítson az Erdélyi Magyar Néppárttal és a Magyar Polgári Párttal. Tőkés 2014-es Fidesz általi jelöléséről Székely István, az RMDSZ ügyvezető alelnöke az Azonnalinak nemrég így nyilatkozott: „Azon el lehet gondolkodni, hogy Tőkés jelölése a Fidesz-listán a párt értékrendjéből következett-e, vagy abból, hogy valamilyen formában tehermentesíteni kellett Erdélyt.”

 

Az Itthon.ma által másik sérelmezett szereplő, Sógor Csaba sem fogadta könnyen, hogy az RMDSZ-listán csak az ötödik helyre került, miután Winklerhez hasonlóan ő is már 2007 óta tagja ez Európai Parlamentnek. Sógor közvetlenül az RMDSZ EP-listájáról szóló döntés után tett is egy eléggé sértődött nyilatkozatot a kolozsvári Szabadság napilapnak, mondván, ő megállta a helyét, és nem érti, hogy a második helyre tett Vincze Loránt hogyan fogja ellátni az Európai Nemzetiségek Föderatív Uniójának (FUEN) tisztségét egyszerre az EP-képviselői feladataival, ugyanis így egy fővel kevesebben maradnak Brüsszelben. 

 

És ami még groteszkebbé teszi a történetet: egy harmadik erdélyi portál is lehozta a sztorit, a Székelyföld.ma portál. Csakhogy a Székelyföld.ma része annak a médiabirodalomnak, amelynek előbb 1,4, majd idén 1,9 milliárd forintot adott a magyar állam.

 

Ezzel indirekten az a helyzet állt elő, hogy a magyar kormánynak a – magyar adófizetők által összedobott – pénzéből támadják a magyar kormánypárt fő erdélyi szövetségeseit.

 

Winkler Gyula: Ez sima profiling a lobbisták részéről

 

Az Azonnali megkereste az ügyben az RMDSZ-es Winkler Gyulát: „A kiadvány 2016-ban került nyilvánosságra a DC Leaks portálon, én erről 2017-ben értesültem, amikor a sajtó felfigyelt a tanulmányra. Már akkor pontosítottam ezzel kapcsolatban, hogy a 2014-es európai parlamenti választások után összeállított dokumentumról nem volt tudomásom, sem az Open Society European Policy Institute, sem pedig az elemzést készítő cég nem kérte együttműködésemet vagy hozzájárulásomat, nem is tájékoztatott a dokumentum összeállításáról. Az elemzés a nyilvánosan elérhető információk, tevékenységi körök feltérképezése alapján készült. Az én esetemben az életrajzi adatok mellett az szerepel, hogy »Érdeklődési köre: a regionális és strukturális alapok felhasználása, a nemzetközi kereskedelem és a kisebbségi nyelveket beszélők jogai«” – mondta az Azonnalinak.

 

Winkler egyébként kifejtette, hogy mindezeket az Open Society European Policy Institute le is írta egy emailben, amelyet 2017 novemberében mind a 226 érintett EP-képviselőnek elküldtek. Ebben a levélben az intézet leszögezte, hogy

 

nem tettek egyebet, mint amit a többi 25 ezer lobbiszervezet is szokott tenni minden EP-választás után: érdeklődési kör és tevékenységi terület alapján csoportosítják az EP-képviselőket.

 

„Mindezekhez nem szükséges a képviselő semmilyen szintű együttműködése, hozzájárulása, tájékoztatása, szakzsargonban ezt a tevékenységet profilingnak nevezik. A lobbiszervezetek regisztrálnak a Transparency register-be, vállalva, hogy kötelezően betartják az EU lobbisták etikai kódexét” – mondja a képviselő, aki az Azonnali kérdésére, hogy egyébként saját elveit összeegyeztethetőnek tartja-e a Nyílt Társadalom Alapítvány értékeivel, azt mondta, hogy tevékenységét – amiről rendszeresen konzultál az RMDSZ vezetőivel – az Európai Parlamentben az erdélyi magyar nemzeti közösség célkitűzései határozzák meg, nem pedig nemzetközi lobbiszervezetek.

 

Az RMDSZ egyébként azzal kampányol leginkább, hogy erős Kárpát-medencei magyar képviselet szükséges Brüsszelben. Szívesen megkérdeztük volna az EMNT-t, hogy – mivel a lapjuk lejárató kampányokat terjeszt egy erdélyi magyar képviselőről – nekik fontos-e ez az erős képviselet, ám a szervezet oldalán fellelhető telefonszámon sokszori próbálkozás ellenére sem sikerült elérnünk őket.

 

Az Itthon.ma-cikk eredeti forrása, a DC Leaks egyébként az az oldal, amelyet 2016 tavasszal a gyanú szerint az amerikai elnökválasztási kampányba belefolyó, érzékeny, illetve manipulatív adatokra vadászó orosz hekkerek hoztak létre. Az egész manipulációs stratégia mögött ráadásul az orosz titkosszolgálat és személyesen Vlagyimir Putyin állhatott, akiknek a megbízásából republikánus, demokrata párti politikusok levelezését, személyes adatait hozták nyilvánosságra, továbbá magas rangú katonai vezetők levelezéséhez is hozzáfértek, illetve a Soros György által alapított Nyílt Társadalom Alapítvány szervereit is feltörték.

 

CÍMLAPFOTÓ: Európai Parlament sajtószolgálata

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A klímaaktivista posztolt magáról egy képet, ahogy egy túlzsúfolt német vonaton a földön ül csomagjaival, a német vasút szerint viszont nyugodtan ülhetett volna a saját, első osztályra szóló helyén is.

Volt szóvivő, aki élő adásban káromkodott, Boris Johnson pedig még fagyasztóba is bújt az újságírói kérdések elől. Szóval áll a báll, de miért is?

A volt Munkáspárt-tag, Corbyn-szövetséges Ken Livingstone szerint a „zsidó szavazatok nem segítettek” a párt esélyein.

Pollreisz Balázs postaládájába valószínűleg Borkai Zsolt legnagyobb rajongója dobott be egy irodalmi igényű fenyegető levelet, ami miatt a politikus a rendőrséghez is fordult azóta.

És miért várja ezt hatalmas tömeg a bastogne-i városháza előtt a hidegben? A furcsa népszokásnak a második világháborúhoz van köze.

Rod Stewart nagyon örül Boris Johnson győzelmének, a korábban őt istenként tisztelő Celtic drukkereinek egy része viszont jelezte, hogy a továbbiakban nem szívesen látott vendég náluk.

Türkmenisztán elnöke megunta, hogy a közvetlen beosztottjai bevallottan korrumpálódtak, ezért mostantól ő maga sem kegyelmezhet meg senkinek, akikhez elér a botrány.

A hét kérdése

Végre kilépnek a britek? Vagy folytatódik a komédia? Esetleg az egész brexit csak egy kitűnő médiahekk volt arra, hogy végre figyeljen a britekre valaki? Ez a hét kérdése az Azonnalin!

Azért ide elnéznénk

Ablonczy Balázs előadása az összeomlás rejtett oldalairól december 19-én.

Magyar topédesek december 20-án, Budakeszi, Kálvária Pince.

Nem csak szurkolóknak. Budapesten, az Ellátóházban, december 21-én.

Ez ilyen zene lesz. Pécsen, a Szabadkikötőben. December 29.

Az év egyik legjobb évnyitó bulija: Pécs komplett belvárosában koncertek délelőtt 10-től éjfélig. Január 4.

Ezt is szerettétek

Szerintünk az újságírókat korlátozó új szabályok nem felelnek meg az alkotmány követelményeinek, úgyhogy bepereltük az Országgyűlés Hivatalát és magát Kövért is.

Mikor lesz tárgyalás és ítélet? Mi lesz, ha nyerünk? Hogy néz ki egyáltalán egy kereset a házelnök ellen? Elmondjuk a perünk kulisszatitkait!

Eddig is csak egy-két helyen szabadott videózni a parlamentben, de mostantól még kevesebb helyen lehet, és még hangfelvételt készíteni se szabad szinte sehol a Házban.

Twitter megosztás Google+ megosztás