Mi az a „fukubukuro”, amit annyira imádnak a japánok?

Szerző: Hutter Marianna
2019.01.09. 19:35

Miért pont újévi őrület lett a fukubukuro-vásárlás Japánba? Mi lehet egy-egy ilyen titokzatos csomagban, meddig kapható és miért járhat jól vele, aki megveszi?

Mi az a „fukubukuro”, amit annyira imádnak a japánok?

Ezrek képesek órákon át sorba állni azért, hogy „fukubukuro”, vagyis gyakorlatilag zsákbamacska vásárlással indítsák az új évet Japánban – számol be róla a BBC. Ezek a táskák, amelyeknek tartalma meglepetés jövőbeli tulajdonosa előtt, az ételektől kezdve a ruhákig gyakorlatilag bármi lehet.

A japán zsákbamacskák eladásának célja eredetileg az volt, hogy a boltok megszabadulhassanak a régebbi, kifutó termékeiktől az új év kezdetén,

de mára inkább már prémium termékeket tesznek a táskákba, amik jóval drágábbak lennének, ha külön-külön vásárolnák meg őket.

A japán trendre már az olyan nagy cégek is felfigyeltek, mint például a Starbucks, az Adidas, a McDonald’s vagy az Armani, így már az általuk összeállított szerencsetáskák is kaphatóak.

A fukubukurókat január elsejétől szokták árulni jellemzően az új év első hetében egészen addig, amíg ki nem fogynak belőlük.

FOTÓ: Wikipédia

Hutter Marianna
Hutter Marianna az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek