Miért pont újévi őrület lett a fukubukuro-vásárlás Japánba? Mi lehet egy-egy ilyen titokzatos csomagban, meddig kapható és miért járhat jól vele, aki megveszi?
Ezrek képesek órákon át sorba állni azért, hogy „fukubukuro”, vagyis gyakorlatilag zsákbamacska vásárlással indítsák az új évet Japánban – számol be róla a BBC. Ezek a táskák, amelyeknek tartalma meglepetés jövőbeli tulajdonosa előtt, az ételektől kezdve a ruhákig gyakorlatilag bármi lehet.
A japán zsákbamacskák eladásának célja eredetileg az volt, hogy a boltok megszabadulhassanak a régebbi, kifutó termékeiktől az új év kezdetén,
A japán trendre már az olyan nagy cégek is felfigyeltek, mint például a Starbucks, az Adidas, a McDonald’s vagy az Armani, így már az általuk összeállított szerencsetáskák is kaphatóak.
A fukubukurókat január elsejétől szokták árulni jellemzően az új év első hetében egészen addig, amíg ki nem fogynak belőlük.
FOTÓ: Wikipédia
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.