+++ MIBEN FEJLŐDJÜNK, MIRŐL ÍRJUNK? MONDD EL A VÉLEMÉNYEDET AZ AZONNALIRÓL! +++
Szerző: Illés Gergő
2019. január 2. szerda, 09:17
44-ről 556-ra emelkedett a légikatasztrófákban elhunytak száma tavaly. Aggódni viszont továbbra sem érdemes: repülni még mindig biztonságos.

A tavalyelőtti adatokhoz képest meredeken növekedett a repülőgép-katasztrófákban elhunytak száma 2018 során – írja a BBC az Aviation Safety Network (ASN) adatai alapján. 2017 a repülés eddigi legbiztonságosabb éveként vonult be a történelembe – utasszállító repülőgépek tavaly előtt csupán 44 ember halálát okozták, míg 2018-ban ez a szám több mint tizenkétszeresére, 556-ra emelkedett.

 

Nagyon aggódni mondjuk nem kell, ezzel még mindig a repülés történetének kilencedik legbiztonságosabb éve volt a tavalyi.

 

A Hollandiában székelő ASN összesen 15 halálos repülőgép-katasztrófáról számolt be 2018 során:

 

  • A Lion Air októberben, Indonéziában lezuhant Boeing 737 Max repülőgépe önmagában 189 áldozatért felelős. A gépről a szerencsétlenségről készült jelentést követően aztán kiderült: már nagyon felszállnia sem szabadott volna, nem jól működött ugyanis a gépbe épített átesésgátló, a rendszer pedig lefelé nyomta a repülőgép orrát.
  • Júliusban viszont már emberi hiba vezetett a Kuba fölötti légikatasztrófa 112 áldozatához: a Damojh Airlines beszámolója szerint a személyzet túlságosan meredek szögben szállt fel a géppel, mielőtt az lezuhant volna.
  • Februárban 66 ember halálát követelte az iráni Zagros-hegységben történt katasztrófa: itt a mentést ráadásul az is nehezítette, hogy a hegység maga rendkívül nehezen elérhető.
  • Egy sikertelen leszállást követően 51 ember veszítette életét Nepálban, a Kathmandu repülőtér mellett: a helyi légiirányítás szerint a gép rossz irányból érkezett, és lefutott a kifutópályáról.

 

Az ASN ugyanakkor a több mint tizenkétszeres növekedés ellenére is nyugalomra inti a repülőgépen utazókat: a szervezetet vezető Harro Ranter szerint „ha a baleseti ráta annyi lett volna, mint tíz éve, csak 39 halálos baleset történt volna”, míg a 2000-es adatokkal számolva 64 haláleset történt volna. „Ez óriási biztonsági fejlődést jelez az elmúlt két évtizedben” – tette hozzá.

 

Az ASN az irányítás elvesztését jelöli meg az elmúlt évek legjelentősebb baleseti okaként a légikatasztrófák esetében: az elmúlt 5 év legrosszabb 25 katasztrófája közül legalább 10 is ennek tudható be. Az irányítás elvesztése alatt azt értjük, mikor a repülőgép műszaki hiba miatt, vagy emberi és természeti tényezők okán letér a kijelölt légifolyosóról.

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Liu Yifei elég meglepő véleményt fogalmazott meg arról, kik mellé áll erkölcsileg a hetek óta tartó brutális tüntetéssorozatban.

A lengyel katolikusokkal is állandóan háborúzó Nergal nem mérte fel igazán, milyen helyre akar bemenni edzeni kicsit, ezért amikor kiderült, hogy nem követi Jézust, hazaküldték.

A cseheknek, a horvátoknak és a lengyeleknek már van top 500-as egyetemük, nekünk még nem jött össze. De ha lenne, melyik lenne az? Szavazz!

Az exminiszterelnök közvetlen kapcsolatban állhatott a Kuciak-gyilkosság állítólagos megrendelőjével, erre válaszul összehívott sajtótájékoztatóján szinte mindenkinek nekiment.

A marokkóiak busás uniós pénzekért cserébe keményebben lépnek fel az illegális bevándorlókkal szemben, részben ez
okozza a csökkenést.

A hét kérdése

Egy 34 millió forintos adakozás még bőven nem elég, de nekünk van pár ötletünk arra, hogy mivel lágyíthatná meg Tiborcz szeretett nemzetünk szívét!

Azért ide elnéznénk

A lassú élet ideálja mentén alkotó értékteremtők bemutatkozása a Balaton-felvidéken augusztus 18-án.

Ha a tűzijáték helyett inkább angol metalcore-ra csapatnád, augusztus 20-án a Dürerben a helyed. Vendég: Inhale Me.

Figyelemfelhívó bringatúra Budapestről Szentendrére augusztus 24-én délelőtt.

Gellért Ádám ad elő a Clio Intézet estjén szeptember 4-én.

Tokaj-Hegyalja legszebb falujában szeptember 13-án végig lehet kóstolni a helyi borászatok legjobb borait.

Ezt is szerettétek

Mire elég, ha Zuzana Čaputová elnök azt mondja magyarul, hogy köszönöm? Jarábik Balázs felvidéki elemző elmagyarázza.

A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt, írja Techet Péter.

A véleménybuborékok ártanak jobban a demokráciának, vagy pártízezer „hülye” szavazó?

Az Azonnali birtokába kerültek a 2018-as szerződéseik: volt, ahol a kutatási pénznek nevezett összegből focipályát újítottak fel. Hogy mi?! Tényfeltárás!

Twitter megosztás Google+ megosztás