+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Illés Gergő
2019. január 2. szerda, 09:17
44-ről 556-ra emelkedett a légikatasztrófákban elhunytak száma tavaly. Aggódni viszont továbbra sem érdemes: repülni még mindig biztonságos.

A tavalyelőtti adatokhoz képest meredeken növekedett a repülőgép-katasztrófákban elhunytak száma 2018 során – írja a BBC az Aviation Safety Network (ASN) adatai alapján. 2017 a repülés eddigi legbiztonságosabb éveként vonult be a történelembe – utasszállító repülőgépek tavaly előtt csupán 44 ember halálát okozták, míg 2018-ban ez a szám több mint tizenkétszeresére, 556-ra emelkedett.

 

Nagyon aggódni mondjuk nem kell, ezzel még mindig a repülés történetének kilencedik legbiztonságosabb éve volt a tavalyi.

 

A Hollandiában székelő ASN összesen 15 halálos repülőgép-katasztrófáról számolt be 2018 során:

 

  • A Lion Air októberben, Indonéziában lezuhant Boeing 737 Max repülőgépe önmagában 189 áldozatért felelős. A gépről a szerencsétlenségről készült jelentést követően aztán kiderült: már nagyon felszállnia sem szabadott volna, nem jól működött ugyanis a gépbe épített átesésgátló, a rendszer pedig lefelé nyomta a repülőgép orrát.
  • Júliusban viszont már emberi hiba vezetett a Kuba fölötti légikatasztrófa 112 áldozatához: a Damojh Airlines beszámolója szerint a személyzet túlságosan meredek szögben szállt fel a géppel, mielőtt az lezuhant volna.
  • Februárban 66 ember halálát követelte az iráni Zagros-hegységben történt katasztrófa: itt a mentést ráadásul az is nehezítette, hogy a hegység maga rendkívül nehezen elérhető.
  • Egy sikertelen leszállást követően 51 ember veszítette életét Nepálban, a Kathmandu repülőtér mellett: a helyi légiirányítás szerint a gép rossz irányból érkezett, és lefutott a kifutópályáról.

 

Az ASN ugyanakkor a több mint tizenkétszeres növekedés ellenére is nyugalomra inti a repülőgépen utazókat: a szervezetet vezető Harro Ranter szerint „ha a baleseti ráta annyi lett volna, mint tíz éve, csak 39 halálos baleset történt volna”, míg a 2000-es adatokkal számolva 64 haláleset történt volna. „Ez óriási biztonsági fejlődést jelez az elmúlt két évtizedben” – tette hozzá.

 

Az ASN az irányítás elvesztését jelöli meg az elmúlt évek legjelentősebb baleseti okaként a légikatasztrófák esetében: az elmúlt 5 év legrosszabb 25 katasztrófája közül legalább 10 is ennek tudható be. Az irányítás elvesztése alatt azt értjük, mikor a repülőgép műszaki hiba miatt, vagy emberi és természeti tényezők okán letér a kijelölt légifolyosóról.

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A Dél-Afrikai Köztársaságban akkor esőzések voltak a héten, hogy nem bírta a téglafal a Pünkösdi Egyház
húsvéti szolgálata alatt.

Hosszú hányattatás után megnyerte az Izraeli Nemzeti Könyvtár a megmaradt kéziratok tárolásának lehetőségét.

Alojz Peterle a mostani ülésével egy időre búcsúzó Európai Parlamentben vidította fel a képviselőket.

Vágó Gábor LMP-s EP-listavezető mindenkit meg akar győzni, aki elbizonytalanodott az LMP-vel kapcsolatban, így Puzsért is, aki a Kétfarkúakra akar szavazni májusban.

Zavargások voltak egy rendőrségi rajtaütés miatt Londonderryben: a rendőrökre lőttek, Molotov-koktélokat dobáltak, egy fiatal nő meghalt.

A hét kérdése

A Notre-Dame hétfői katasztrófája egész Európát megmozgatta. De vajon mi tudná összehozni a magyarokat?

Azért ide elnéznénk

Imádod a 80-as éveket? Akkor április 19-én TRIP-ben a helyed.

Április 21-én a folkmetálé lesz a főszerep a Barba Negrában. Vendégek: Týr, Heidevolk, Dalriada, Dirty Shirt, Surma.

Bringázz április 28.-án a Margitsziget és a Városliget között több száz másik emberrel!

Április 25–28. között a Millenáris Parkba ismét kivonulnak a kiadók, és sok szerző is ott lesz.

Idén 100 éves a Bauhaus. Május 4-én és 5-én megünnepelheted.

Ezt is szerettétek

Csak egy szlogen, vagy történelmileg megalapozott külpolitikai program? Megkérdeztünk pár politológust a V4-es országokból.

A szociális munkásokat a sajtó is üti, közben az embereknek fogalma sincs róla, hogy működik a rendszer – és hogy mennyi szakember hiányzik.

Mit szóltak hozzá a parlamenti képviselők április elsején, hogy Juncker bizottsági elnök kiírta Twitterre, hogy O1G?

Megkérdeztük a magyar pártokat, mit lépnek arra, hogy Szlovákiában büntetni fogják a magyar himnusz eléneklését.

Twitter megosztás Google+ megosztás