+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Illés Gergő
2019. január 2. szerda, 09:17
44-ről 556-ra emelkedett a légikatasztrófákban elhunytak száma tavaly. Aggódni viszont továbbra sem érdemes: repülni még mindig biztonságos.

A tavalyelőtti adatokhoz képest meredeken növekedett a repülőgép-katasztrófákban elhunytak száma 2018 során – írja a BBC az Aviation Safety Network (ASN) adatai alapján. 2017 a repülés eddigi legbiztonságosabb éveként vonult be a történelembe – utasszállító repülőgépek tavaly előtt csupán 44 ember halálát okozták, míg 2018-ban ez a szám több mint tizenkétszeresére, 556-ra emelkedett.

 

Nagyon aggódni mondjuk nem kell, ezzel még mindig a repülés történetének kilencedik legbiztonságosabb éve volt a tavalyi.

 

A Hollandiában székelő ASN összesen 15 halálos repülőgép-katasztrófáról számolt be 2018 során:

 

  • A Lion Air októberben, Indonéziában lezuhant Boeing 737 Max repülőgépe önmagában 189 áldozatért felelős. A gépről a szerencsétlenségről készült jelentést követően aztán kiderült: már nagyon felszállnia sem szabadott volna, nem jól működött ugyanis a gépbe épített átesésgátló, a rendszer pedig lefelé nyomta a repülőgép orrát.
  • Júliusban viszont már emberi hiba vezetett a Kuba fölötti légikatasztrófa 112 áldozatához: a Damojh Airlines beszámolója szerint a személyzet túlságosan meredek szögben szállt fel a géppel, mielőtt az lezuhant volna.
  • Februárban 66 ember halálát követelte az iráni Zagros-hegységben történt katasztrófa: itt a mentést ráadásul az is nehezítette, hogy a hegység maga rendkívül nehezen elérhető.
  • Egy sikertelen leszállást követően 51 ember veszítette életét Nepálban, a Kathmandu repülőtér mellett: a helyi légiirányítás szerint a gép rossz irányból érkezett, és lefutott a kifutópályáról.

 

Az ASN ugyanakkor a több mint tizenkétszeres növekedés ellenére is nyugalomra inti a repülőgépen utazókat: a szervezetet vezető Harro Ranter szerint „ha a baleseti ráta annyi lett volna, mint tíz éve, csak 39 halálos baleset történt volna”, míg a 2000-es adatokkal számolva 64 haláleset történt volna. „Ez óriási biztonsági fejlődést jelez az elmúlt két évtizedben” – tette hozzá.

 

Az ASN az irányítás elvesztését jelöli meg az elmúlt évek legjelentősebb baleseti okaként a légikatasztrófák esetében: az elmúlt 5 év legrosszabb 25 katasztrófája közül legalább 10 is ennek tudható be. Az irányítás elvesztése alatt azt értjük, mikor a repülőgép műszaki hiba miatt, vagy emberi és természeti tényezők okán letér a kijelölt légifolyosóról.

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Bécsben is nagyobb stadiont tudtak építeni a magyaroknál ugyanennyi pénzért, de az oroszokhoz képest sehol nem vagyunk költekezésben.

Rengeteg pornószínésznő retteg, hogy elkapta a vírust Nacho Vidaltól. Évek óta vitatéma a felnőttfilmesek védekezése.

Ha küldesz egy tűsarkú cipős és egy pénzeszsákos emojit, az arra utal, hogy strici vagy?
Az USA-ban ez is megtörténhet!

Feleannyian se szavaztak volna Menyhárt Józsefre, mint amennyit pártja, az MKP kapna most egy választáson.

A biztonsági helyzet jelentősen javult az utóbbi hónapokban, így egyre többen vágynak vissza Szíriába. A hazatérőkön kívül már a külföldi kereskedők, sőt az első turisták is megjelentek.

A hét kérdése

Újabb intézkedéseket jelentett be Orbán Viktor annak érdekében, hogy ne fogyjon tovább a magyar. De elég ez bármire is? Mondjátok meg ti!

Azért ide elnéznénk

Tölgyessy Péter jogász-expolitikus a rendszerváltásról ad elő február 20-án.

Milyen a furmint, ha balaton-felvidéki? Kóstold végig őket a február 22-23-i hétvégén!

Kóstold végig a legjobb badacsonyi borokat Budapesten, március 9-én, szombaton!

A branding hatásait járják körül magyar alkotók Pozsony egyik legmenőbb kiállítóterében, a Kunsthalléban, április 14-ig!

Ezt is szerettétek

Egy tangóharmonika, egy ember, egy dal, hat nép. Melyik a legjobb? A bosnyák? A horvát?

Milyen lesz a kontinens, amikor százéves lesz a világ legsikeresebb utópisztikus projektje? Mondjátok el ti az Azonnali novellapályázatán!

Hiába ugyanis a rengeteg adat, ha nem tudjuk őket kutatható módon megőrizni; márpedig jelenleg még ötlet sincs erre.

És vajon mit keresett a Jobbik évadnyitóján az LMP társelnöke vagy éppen Márki-Zay Péter?

Twitter megosztás Google+ megosztás