+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Fekő Ádám
2018. október 5. péntek, 09:52
Mivel már rég lehet hazudni a bárki által látható tényekről is, megnéztük, hogyan dolgozta fel a tegnapi meccset a kormánypárti média.

A Videoton tegnap este Londonban játszott Chelsea vendégeként Európa Liga-meccset, és bár az angolok tényleg a világ összes helyzetét elszórakozták, magyar klubként még a tartalékos Chelsea ellen sem ciki 1-0-ra kikapni. A találkozót természetesen megtekintette Orbán Viktor is a helyszínen Schmidt Mária, illetve az MLSZ-elnök Csányi Sándor társaságában. Biztos ez a három szempárnyi figyelem turbózta fel a fehérváriakat, de engem most az érdekelt, hogy az én adómból is eltartott kormánymédia pontosan hogyan adja elő a tisztességes, de amúgy 0 pontot érő vereséget. Nézzük!

 

A tényszerű

 

A Lokál „Egy góllal kapott ki a Vidi a Stamford Bridge-en” címmel írta meg a hírt MTI-ből. A köztévé Híradója sem akart sokat mesélni, korrektül elmondták ma reggel, hogy bár voltak magyar helyzetek is, a Chelsea már az elejétől uralta a meccset.

 

A Magyar Hírlap „A Vidi kikapott a Chelsea vendégeként” címet választott, de ők a leadbe még azt is beleírták, hogy a Vidi pont nélkül áll az EL-csoportban! Micsoda negatív hírek ezek!

 

A lelkes

 

A Ripost ügyelt rá, hogy véletlenül se derüljön ki a címből, miről van szó a „Min­den­kit meg­le­pett a tökös ma­gyar fo­ci­csa­pat” című cikkben, egy korábbi cikkben talán még szebb szobrot állítottak: „Hős ma­gya­rok Lon­don­ban, het­ven per­cig bírta a Vidi”. 

 

Ide tartozik a Pesti Srácok is, az „Erre a teljesítményre büszkék lehetünk, nagy meccsen kapott ki a Vidi a Chelsea-től” címmel közölt cikkből nem derül ki, hogy a nagy meccs az volt, hogy a legtöbbször nem a Vidi, hanem a Chelsea miatt nem született hamarabb gól. 

 

A Magyar Idők „Bő egy órán át bírták” címmel írta le, mi történt a meccsen. Ott azt a technikát választották, hogy a Chelsea keretét erősítették fel az olvasó fejében annak érdekében, hogy nagyobb hőstettnek tűnjön a hőstett:

 

ez szerintük nem egy B-csapat volt, hanem egy A-B vegyes csapat.

 

Arra alapozták, hogy pályára léptek olyanok is, akik a komolyabb meccseken is pályára szoktak.


Az alternatív univerzum

 

A 888 már két meccs eredményét írta le a címben: „A lelátón a Vidi, a pályán a Chelsea nyert”. Az újság arra utal, hogy a szurkolásszinten hagyományosan gyengének és üldögélősnek számító angolokat simán lekiabálta a vendégszektorban összegyűlt ezerötszáz ember, de

 

azt például már nem említették meg, hogy a fehérváriak szurkolói csoportja ezt a meccset is bojkottálta, amiért Garancsi István MOL Vidire változtatta a Videoton nevét.

 

Kiemelendő még ez a gondolat: „Jellemző volt, hogy míg a kapura lövések aránya 17–3 volt, addig a kaput eltaláló lövéseké már 3–1, ebben egyáltalán nem volt durva a Vidi lemaradása.” 

 

A végére hagytam a végső agyvihart, az Origót! „A Chelsea szalonközönsége csendesen bámulta a MOL Vidi remek játékát”.

 

A fikciós sportközvetítés semmi másról nem szól, csak hogy a Vidi szurkolói mennyivel jobbak voltak,

 

illetve hogy a Chelsea játékosai akkora bunkók voltak, hogy még interjút sem adtak, szemben a jófej fehérváriakkal, úgyhogy nem lehet kérdés, ki az erkölcsi győztes. Ebből a cikkből tényleg nehéz csúcspontot kiemelni, de ha pisztolyt tartanának a fejemhez, talán ez lenne az: 

 

“Hosszú tanulmányok jelentek már meg világszerte arról, hogyan alakul át a világ élfutballjának közönsége, de ezt a helyszínen megélni tényleg elképesztő volt” – írja a szerző egy majdnem 40 ezer néző előtt lezajlott meccsről. 

 

A versenyt amúgy már azzal megnyerte az Origo, hogy senki más nem emelte ki még a címben is, hogy a MOL Vidi FC-ről van szó, a többiek megelégedtek egy Vidivel. 

 

Külön kategóriát képez a TV2-s Tények honlapja, ahol a legutóbbi hír a Vidi kifejezésre rákeresve az, hogy Szijjártó Péter pályára lépett. Elolvastam, egy másik Szijjártó Péterről van szó. 

 

Amiben mindenki megegyezett az, hogy a miniszterelnök látogatásáról nem tettek említést. Érthető is ezekben a vészterhes időkben.

 

FOTÓ: Koszticsák Szilárd / MTI

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Közös nyilatkozatot írtak a határon túli vezetőkkel: közösen lépnek fel a magyarságért. A vajdasági és a kárpátaljai magyarok már szavazhatnak az idei EP-választáson.

Képviselőik a lelkiismeretük szerint szavaznak Kövesiről, mert szerintük ez nem politikai kérdés, mondta Kelemen Hunor az Azonnalinak.

Az elit tagjai Oroszországban is előszeretettel törnek babérokra sportvezetőként, gazdasági vagy épp politikai karrierjük mellett.

A tiroli tragédia ügyében hozott bírósági döntés veszélybe sodorhatja a túrázáson alapuló nyári turizmust az Alpokban.

Egy zimbabwei újságíró azért kicsit sajnálja, hogy nem lövik le vagy lesz öngyilkos a magyar származású milliárdos.

A hét kérdése

Minden mentességet és segítséget megkap Budapesten az egykori KGST-bank, a Nemzetközi Beruházási Bank. Mit adjanak cserébe ezért?

Azért ide elnéznénk

Ki dönti el, hogy mi a tudás? Erről is szó lesz február 22-én.

Milyen a furmint, ha balaton-felvidéki? Kóstold végig őket a február 22-23-i hétvégén!

Készült egy film az 1989-2018 közötti Magyarországról. Bemutató február 27-én!

Kóstold végig a legjobb badacsonyi borokat Budapesten, március 9-én, szombaton!

A branding hatásait járják körül magyar alkotók Pozsony egyik legmenőbb kiállítóterében, a Kunsthalléban, április 14-ig!

Ezt is szerettétek

Lassan egy éve, hogy a független Márki-Zay Péter vezeti polgármesterként a várost, Lázár János hátországát. Körülnéztünk ott. Videó!

Arra kértük az MTA mellett tüntető tudósokat, hogy foglalják össze: ugyan mire jó az embereknek a bölcselkedés?

Miért kormányoz együtt az EU-párti Öt Csillag Mozgalom Olaszországban az unió gyengítésén munkálkodó Matteo Salvinivel? Interjú az EP-ből!

Milyen lesz a kontinens, amikor százéves lesz a világ legsikeresebb utópisztikus projektje? Mondjátok el ti az Azonnali novellapályázatán!

Twitter megosztás Google+ megosztás