Szerző: Bukovics Martin
2017. november 16. csütörtök, 09:00
Előre szólunk. Egy emberként kapta fel a fejét a nemzetközi sajtó a Budweiser volt marketingvezetőjének kijelentésére: szerinte eljön még az idő, amikor a marihuána olyan népszerű lesz a fogyasztók körében, mint most a kézműves sörök. Az USA lakosságának majdnem kétharmada legalizáláspárti.

 

Az egyre több amerikai tagállamban legalizált marihuána és a kézművesnek, kisüzeminek nevezett sörök között vont párhuzamot az AB InBev globális sörkonszern volt marketingvezetője, Chris Burggraeve a Bloombergnek nyilatkozva. „A kisüzemi sörök ugyanígy kezdték és ugyanígy ignorálták őket hosszú ideig, hogy aztán hirtelen berobbanjanak a köztudatba. Semmi okát nem látom annak, hogy ugyanez ne történjen meg a fű esetében is” – fogalmazott a volt budweiseres vezető. Jelenleg nyolc amerikai tagállamban legális a marihuána – Kaliforniában jövő év január elsejétől lesz az –, és huszonegyben engedélyezik orvosi célra.

 

Az USA lakosságának 64 százaléka támogatja a fű legalizálását egy friss felmérés szerint.

 

Ez a woodstocki fesztivál megrendezésének évében, 1969-ben még csak 12 százalék volt.

 

A globális legális marihuána-üzlet 2016-ban 6 milliárd amerikai dollárt tett ki, az elemzők szerint 2026-ra 50 milliárd dollár körül lesz ez a szám. „A világon ez az egyik leggyorsabban növekvő iparág. Hogy miért? Mert az emberek akarják. Ha a fogyasztóknak kell valami, azt saját kockázatodra ignorálhatod csak” – mondja Burggraeve. Szerinte a marihuána részben helyettesítő, részben kiegészítő termék lesz az alkohol mellett, a kérdés már csak az, hogy pontosan hogyan és mikor robban be.

 

Ide tartozik, hogy az egyik legnagyobb globális italmulti, a Constellation Brands nemrég 141 millió fontért 9,9 százalékos részesedést vásárolt a kanadai Canopy Growth Corp nevű füves cégben, hogy alkoholmentes kannabisztartalmú italokat gyártsanak. Arra számítanak ugyanis, hogy hamarosan minden amerikai tagállamban legálisan lehet hozzájutni fűhöz, ebből pedig hülyék lennének kimaradni. Kanadában várhatóan 2019-ben adnak zöld utat a kannabisztartalmú italoknak.

 

Burggraeve hangzatos kijelentéseiben persze az is szerepet játszik, hogy a marketingszakember most a san franciscói Green Rush Groupnak dolgozik tanácsadóként. A magát a fű Amazonjaként hirdető startup nemes egyszerűséggel összeköti a dílert a fogyasztóval, majd megrendelést követően kiszállítja a cuccot – egyelőre Kalifornia és Nevada államokra koncentrálnak, a közeljövőben New Yorkban és Massachusettsben terjeszkednek majd. Burggraeve ezen felül egy másik füves cégben is érdekelt: társalapítója a Toast nevű startupnak, ami előre elkészített jointokat forgalmaz.

 

comments powered by Disqus
Twitter megosztás Google+ megosztás