Öt furcsa plakát, amit az idei német választási kampányban láttunk

Szerző: Bukovics Martin
2017.09.24. 13:31

Az idei németországi választási kampány során nem csak a viccpárt provokatív plakátjai keltettek megütközést. Az Azonnali mutat pár igencsak fura darabot a 2017-es termésből, hogy ne csak az unalmas kampány, a semmitmondó szlogenek, és az előre sejthető végeredmény maradjon meg az emlékezetben.

Öt furcsa plakát, amit az idei német választási kampányban láttunk

Alapozó! Az Azonnali Berlinben végiginterjúvolta a potenciális német parlamenti pártok prominenseit. Hogyan futnak neki a 2017-es parlamenti választásnak? Miért lesz jó Magyarországnak, ha ők kerülnek hatalomra? Mit várhatunk tőlük Európa-politikájukban? Hogyan bánnának Magyarországgal? Hogyan viszonyulnak Orbán Viktorhoz? Sorozatunk első része az SPD-é volt, második része a CDU-é, a harmadik a Zöldeké, a negyedik a polgári-liberális FDP-é, az ötödik a baloldali populista Linksparteié. 

Most pedig mutatunk pár olyan pártot és plakátot, ami méltán kerülte el eddig a magyarországi olvasók figyelmét.

+++

5. A részvétre hajtó állatvédők

Szavazzon az együttérzésre! Ennél tökéletesebb szlogent nem is lehetett volna elhelyezni a stuttgarti Matthias Ebner plakátján. Az állatok védelmét és a vegán táplálkozásra való átállást célul tűző, nagyrészt női tagokból álló, még EP-képviselővel (igaz, az illető azóta kilépett a pártból) is rendelkező minipárt nem bízza a véletlenre, amikor egy mondatban be kell mutatnia a jelöltjét, aki történetesen a párt egyik vezetője is. A belviták szabdalta, erodálódó alakulatnak talán most is meglesz az egyszázalékos eredmény, és talán hozzájut némi állami támogatáshoz is. Amitől nagyon boldogok lesznek.

4. Van még Kalózpárt!

Csúcsra pörgeti az infantilizmust a még mindig létező Kalózpárt heidelbergi jelöltje: plakátján közli, ő a legszívesebben az adatokat, az alapjogokat és a méheket védi. Az egytémás párt most már végérvényesen a süllyesztőbe került, a két százalékot 2013 óta sehol nem tudta megugrani, a bejutási küszöbről nem is beszélve. 

Az idei választási kampány alatt a fentihez hasonlóan vicceskedő plakátok kihelyezése mellett azzal keltettek még némi feltűnést, hogy aláírásokat gyűjöttek a nagyobb német városok sétálóutcáin a marihuána legalizálásáért.

3. DM, az új közép

A DM mozaikszó kedvesen és ismerősen cseng német fülekben: eszünkbe juthat róla a német márka vagy akár a Drogerie Markt drogéria is. A politikába ezt a Deutsche Mitte nevű formáció próbálta átmenteni. Stuttgart belvárosában számos vizuálisan izgalmas plakátot látni tőlük: a fentin például azt követelik, legyen végre béke a politikában.

A kispárt mögött elég izgalmas ideológiai katyvaszt találni: alapítója Christoph Hörstel, egy Rudolf Steiner-hívő Izrael-kritikus publicista, akire sokan az összeesküvéselmélet-gyáros jelzőt is ráaggatják. A Deutsche Mitte újra bevezetné a német márkát, hosszútávon felszámolná az adórendszert, megszüntetné a közmédiát, ingyenes egészségügyi ellátást adna mindenkinek, leszámolna a gyorskajákkal és nyilvánossá tenné az ufóaktákat.

2. A selyemutasok

Égető kampánytémát talált magának Münchenben a BüSo (Szolidaritás polgárjogi mozgalom, magyarra fordítva): az új Selyemutat. Mást nem is tett plakátra a bajor fővárosban az alakulat. Németország jövőjének kulcsa az új Selyemútban rejlik, hirdetik. A választók bizonyára illedelmesen megköszönték az információt, majd leszavaztak az SPD-re.

Maga a BüSo egy egyszerre Rosa Luxemburg- és Marx-hívő, egyszerre jobboldalra jellemző világösszeomlásokat vizionáló minipárt, amely a globális pénzügyi rendszer konstans összeomlását vizionálja, ezért programja szerint erősítené a német nemzetállamot és újra bevezetné a márkát. A pártot az Egyesült Államokban a demokrata elnökjelöltségnek permanensen nekifutó Lyndon LaRouche felesége vezeti. Férj, feleség és a párt nézetei teljesen megegyeznek, a BüSo támogatottsága mérhetetlen.

1. A Vegánpárt

Egy fiatal szőke kickbox-világbajnok győzködi teljes harci díszben a heidelbergieket: a rasszizmust és a menekültválság okait együtt kell legyőzni. A hirdetés kihelyezője egy bizonyos 2016-ban alapított, bajorországi központú V-Partei nevű párt, melynek nevében a V betű a változásra, a vegetáriánusokra és a vegánokra utal.

A párt a honlapján igyekszik a lehető legkomolyabban előadni magát, közlik például, hogy kormányzati szerepvállalásuk kudarcai miatt elutasítják a Zöldeket és hogy húsevők is folyamodhatnak párttagságért, ám jó lenne, ha elkezdenének végre érdeklődni a növényi alapanyagokkal történő főzés iránt. Szervezettségük impozáns: az alapítás óta eltelt egy év alatt mind a 16 tartományban sikerült megvetniük a lábukat, az észak-rajna-vesztfáliai tartományi választáson picit több mint tízezer szavazatot kaptak.

Bukovics Martin
Bukovics Martin az Azonnali alapító-főszerkesztője

Német anyanyelv, gradišćei gyökerek, pécsi szőlő, olasz parkolási bírságok. Az Azonnalitól való távozása óta itt olvasható: Gemišt

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek