Csöcsök, seggek, pornó, szex: a német viccpárt, a Die Partei nagyon tudja, mi kell választóinak. Ahogy azt is, mi kell az igényes közönségnek: választási klipjük méltó megemlékezés az Africola legendás 1968-as reklámjáról.
Megvan az az egyperces legendás, provokatív, tabudöntögető reklámfilm 1968-ból, amiben extázisban lévő apácák, háziasszonyok, hippi csajok imádják félmeztelenül az Africolát egy plexifal mögött? A rövidfilmes Charles Paul Wilp által készített reklámban a fal éppen csak annyit takar, hogy a konzervatív nézők se fordítsák el azonnal a fejüket, közben pedig avantgárd hegedűjáték kíséretében szuggesztív szövegek hangzanak el arról, mennyi mindenre jó az Africola. Mindenre.
Az 1968-as klipet muszáj megnézni, mert aki nincs képben vele, semmit nem fog érteni a német viccpárt, a Die Partei frissen bemutatott választási reklámjából, ami a német közszolgálati tévékben is le fog majd menni. A nyáron az Azonnalinak is interjút adó Martin Sonneborn pártja fogta ugyanis a német reklám eddigi legnagyobb remekművét, és magáévá tette. Az imádat tárgya itt már értelemszerűen a Die Partei, de nagyon hasonló a hegedűjáték és szinte ugyanolyan a narráció is, amelynek szövegében számos egyezés található az eredetivel.
A minifilmet Serdar Somuncu német humorista, a párt török gyökerekkel rendelkező kancellárjelöltje viszi a vállán, a végén felbukkan azért a pártelnök, Martin Sonneborn is. Minden bizonnyal a mi reklámklipünk a legsekélyesebb, legpopulistább és legpimitívebb szpot, ami valaha lement a német közszolgálati tévében, örvendezett Martin Sonneborn pártelnök a klipet bemutató Huffington Post német kiadásának.
Nem számítva persze a híradó előtti gyógyszerreklámokat.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.